Ludzka twarz Twojej marki

Jesteś właścicielem/właścicielką firmy, masz swoją markę i pewnie ma ona swoje miejsca w mediach społecznościowych. Zastanawiasz się jednak jak i o czym tam pisać… ❓ Wyobraź sobie, że Twoja marka to osoba 👨 👩 , mająca pewne cechy charakteru, swoją osobowość. W marketingu nazywamy to archetypem marki. Archetyp marki – to potężne narzędzie, które pozwala odbiorcy zobaczyć ludzką twarz naszej marki, wzbudzić emocje i zrozumieć, w czym i w jaki sposób mu pomagamy. Po co określa się archetyp marki? By nadać jej nieco ludzkich cech i osobowości. To trochę tak jak z nami: jakich ludzi lubimy, jakim ufamy? Takim, którzy są PRZEWIDYWALNI. Określając archetyp naszej marki, chcemy sprawić by była postrzegana jako przewidywalna, bo to buduje wiarygodność a rezultacie relacje z odbiorcami. Jakie korzyści to daje? ✅  spójną, a więc przekonującą i wiarygodną komunikację – np. jeśli zdefiniowane wartości zaprowadzą nas do archetypu Mędrca to będzie oznaczało, np. że dzielimy się z naszymi klientami wiedzą: udostępniamy statystyki, raporty branżowe. Jeśli natomiast nasza marka jest w archetypie Błazna to dostarczamy klientom rozrywki i zabawy, np. publikując zabawne filmiki na TikToku; ✅ owa spójność zwiększa skuteczność prowadzonych działań a to pozwala budować silną pozycję marki; ✅  z archetypu wynika styl i ton komunikacji – ułatwi to sposób tworzenia postów do mediów społecznościowych czy pisania tekstów do reklam, katalogów. A wiecie co jest najlepsze? ⚡️ By wykorzystać to narzędzie dużego marketingu w małej firmie, nie trzeba gigantycznego budżetu – ta wiedza jest u Was 📍

Dodaj komentarz