Budowanie marki (bez ZGRZYTÓW)

Jesteś właścicielem/właścicielką marki. Zależy Ci, by była dobrze kojarzona i chętnie wybierana przez klientów ❓ Dajesz się więc klientom poznać, polubić by w rezultacie zdobyć ich zaufanie. Kiedy jest to możliwe? Gdy w tej podróży klienta: „od poznania do zaufania” nie ma ZGRZYTÓW. Czym jest ZGRZYT ❓ 🙂 To taki element układanki, który nie pasuje do całej reszty. Zobacz na przykładzie: Firma z branży kosmetycznej opracowała produkt, który chce sprzedawać jako premium. Klient będzie oczekiwał wysokiej jakości, dbałości o szczegóły i za to będzie w stanie zapłacić więcej 💰 Załóżmy, że w komunikacji wszystko gra i udało się przekonać klienta do zakupu. Ten, otwiera opakowanie, używa produktu i tu następuje ZGRZYT – okazuje się, że kosmetyk pachnie jak tania podróbka znanych perfum, bo np. zrezygnowano z wysokiej jakości kompozycji zapachowej, ponieważ te jak wiadomo w branży, są drogie i mocno podwyższają koszt samej bazy produktowej. W takiej sytuacji klient traci zaufanie do marki 😠- nie otrzymał tego, co mu obiecywała. Powiesz: przecież w komunikacji nie było nic o super zapachu. Zapach jak i inne atrybuty produktu „obiecano” pozycjonując go jako premium. Jeśli chcesz zaoferować klientom taki właśnie produkt to opracowując każdy punkt styku klienta z marką, produktem musisz mieć z tyłu głowy, że to ma być premium. Spójność i konsekwencja to najlepsze czym możesz się kierować by zdobyć zaufanie klienta ❤️

Dodaj komentarz